Prezentare activități interactive 3-7 ani
Ajută copilul să aibă o adaptare școlară optimă prin dezvoltarea unui set de competențe cheie de bază. Aceste activități sunt destinate copiilor de 3-7 ani, iar parcurgerea lor, în mediul online, poate fi efectuată cu ajutorului părintelui, într-un mod de lucru independent, în afara cabinetul psihologic. Setul vizează dezvoltarea a 6 competențe generale, ce cuprind, la râdul lor, competențe specifice:
- Competențe motrice
- Motricitatea fină
- Motricitatea grosieră
- Autonomie personală
- Autonomie comportamentală
- Autonomie cognitive
- Competețe cognitive
- Atenția
- Memoria
- Categorizare
- Rezolvare de probleme
- Competențe sociale
- Complianța la reguli
- Aprecierea diversității
- Empatie
- Competențe emoționale
- Înțelegerea emoțiilor
- Exprimarea emoțiilor
- Reglarea emoțională
- Prerechizitele școlarizării
- Cunoștințe despre funcționarea cognitive
- Scris – citit
- Matematică
Fiecare activitate interactivă (modul de intervenție) cuprinde un set de exerciții, de o dificultate crescândă cu scopul dezvoltării competenței respective.
Structura unui modul cuprinde
- Descrierea activității;
- Poveste terapeutică (recomandat este ca aceasta să fie citită de către părinte, însă poate fi și ascultată);
- Componenta Exersez: fixează noțiunile transmise în poveste, cuprinde activități interactive;
- Componenta Reflectez: analiza unor situații ipotetice; consruiește dezvoltarea competenței pe ceea ce s-a transmis în poveste;
- Componenta Observ și aplic: exerciții de o complexitate mai ridicată, și, unde este posibil, transferă activitatea din mediul online în mediul real al copilului;
- Componenta Urmăresc și mă relaxez: încheie activitatea interiorizând noțiunile învățate; cuprinde diferite materiale multimedia cu rol de recompensă;
- Ghid pentru părinți: cuprinde principalele dificultăți pe care copilul le-ar putea întâmpina în efectuarea exercițiilor și sugestii practice pentru înlăturarea acestora.
Practic, parcurgerea acestor module interactive ne ajută să sprijinim copilul în dezvoltarea competențelor socio-emoționale și a prerechizitelor școlarizării, prin joacă.