
Atelierul „Suficient sau insuficient de bun”
1. Introducere și relevanța temei:
„Paradoxul curios este că atunci când mă accept, mă pot schimba.” – Carl Rogers
Ai avut momente în care ai simțit că nu contezi dacă nu performezi?
Că nu meriți odihnă, afecțiune sau recunoaștere dacă nu ești „impecabil”?
Că trebuie să te conformezi, să te suprasoliciți, să te ascunzi ca să fii acceptat?
Te-ai întrebat vreodată dacă ești „destul”?
Destul de bun. Destul de inteligent. Destul de frumos. Destul de demn de iubire.
Poate ai simțit că trebuie să faci mai mult, să fii mai mult, să demonstrezi mereu ceva – altfel nu vei fi suficient.
Poate ai simțit că trebuie să faci mai mult, să fii mai mult, să demonstrezi mereu ceva – altfel nu vei fi suficient. Poate te compari constant cu ceilalți, te critici pentru greșeli, te ascunzi de frica judecății. Poate ai crescut cu mesaje precum „Poți mai bine”, „Nu e destul”, „Trebuie să fii perfect”.
Vocea interioară care te pune la zid poate deveni atât de familiară, încât nici nu o mai observi. Dar ea modelează felul în care te vezi, cum relaționezi, ce alegi și ce eviți.
Acest atelier este o invitație la oprire. La reflecție. La reconectare cu sine.
Explorăm împreună ce înseamnă „suficient de bun” – nu ca ideal impus, ci ca stare de acceptare și autenticitate. Ne uităm la sursa autocriticii, la nevoia de validare, la perfecționismul care ne epuizează. Și învățăm cum să ne privim cu blândețe, să ne redefinim valoarea și să ne dăm voie să fim exact așa cum suntem.
Pentru că a fi suficient nu înseamnă să fii fără greșeli. Înseamnă să fii întreg, cu tot ce ești.
2. Obiectivele atelierului:
- Să faciliteze conștientizarea convingerilor legate de valoarea personală
- Să sprijine identificarea vocii interioare critice și a surselor ei
- Să ofere instrumente pentru cultivarea acceptării de sine și a compasiunii
- Să încurajeze renunțarea la comparație și perfecționism
- Să susțină procesul de redefinire a propriei valori din interior, nu din validarea externă
- Să creeze un spațiu sigur pentru vulnerabilitate, reflecție și autenticitate
3. Ce vei învăța:
- Cum să recunoști gândurile care te fac să te simți „insuficient”
- Cum să identifici sursele autocriticii și ale perfecționismului
- Cum să te eliberezi de nevoia de a fi pe placul tuturor
- Cum să cultivi o relație blândă și autentică cu tine
- Cum să-ți redefinești valoarea personală dincolo de performanță
- Cum să te accepți cu imperfecțiuni, vulnerabilitate și curaj
4. Activități incluse:
- Jocuri de cunoaștere și prezentare
- Exerciții interactive și aplicații practice
- Prezentări vizuale și discuții ghidate
- Fișe de lucru
- Povești terapeutice
- Întrebări de reflecție
- Ventilarea emoțiilor într-un cadru empatic
- Scala de acceptare a propriei persoane
5. Pentru tine, dacă:
- Te simți mereu în competiție sau în comparație cu ceilalți
- Ai o voce interioară critică ce te epuizează
- Îți este greu să te accepți așa cum ești
- Cauți un spațiu sigur pentru reflecție, autenticitate și reconectare cu sine
6. Detalii organizatorice:
- Când: Atelierul nu are o dată fixă. urmează pagina Facebook Cristina Nica – Psihoterapeut sau verifică constant site-ul pentru anunțarea sesiunii.
- Format: fizic (la cabinet) sau online (Meet)
- Durată: 4 ore
- Cost: 400 lei
- Modalități de înscriere:
- Email: cristina.nica@gmail.com
- Telefon / WhatsApp: 0769.000.747
- Formular site: cristinanica.ro/contact
Cine sunt eu
Cristina Nica – psihoterapeut sistemic de copil, cuplu și famile, cu atestat de liberă practică emis de Colegiul Psihologilor din România, formator, consilier pentru dezvoltare personală, creator al programului Smart Pill – Balsam pentru suflet. În ultimii 3 ani am evaluat și lucrat cu aproximativ 400 de copii și peste 600 de adulți.
Dețin peste 100 de teste psihologice cu licență și experiență în psihoterapie, consiliere psihologică și vocațională, dezvoltare personală și a competențelor socio-emoționale, orientare în carieră a elevilor, studenților și adulților, organizator și susținător a numeroase proiecte educative, de remediere comportamentală și aptitudinală, socializare și educație pentru copii și tineri, școli de vară și tabere.
Consider că, lucrul cu grupurile este facilitator de resurse, iar abilitățile fiecărui membru și gândirea combinată, cresc productivitatea, calitatea și eficiența.