Prezentare activități interactive 13-19 ani
Parcurgerea acestor activități interactive (module de intervenție) de către adolescent, pe cont propriu (în afara cabinetului psihologic) au ca scop dezvoltarea unui set de competențe socio-emoționale și a unui comportament de tip prevenție, facilitatea autocunoașterii și sprijinirea dezvoltării personale.
Modulele de intervenție vizează dezvoltarea a 8 competențe generale, împreună cu competențele specifice ale acestora:
- Gestionarea propriilor reacții
- Utilizarea unei tehnici de relaxare
- Reglarea emoțiilor
- Conștientizare de sine
- Identificarea propriilor puncte tari și slabe
- Identificarea propriilor trăsături de personalitate
- Abilități de relționare
- Gestionarea conflictelor
- Construirea relațiilor pozitive
- Luarea de decizii
- Luarea deciziilor responsabile
- Responsabilitate personală
- Asumarea responsabilității
- Gândirea optimistă
- Încrederea în sine
- Comportament orientat spre scop
- Învățare autoreglată
- Conștientizare socială
- Înțelegerea perspectivei
- Cooperare
- Înțelegerea conflictelor
Structura activităților este realizată în 5 pași:
- Stop: are rolul de a pregăti adolescentul pentru pașii următori, de relaxare și verificare a stării de moment, precum și de monitorizare a activității;
- Conștientizează: este o etapă de psihoeducație, prin care, adolescenților, le sunt prezentate, cu ajutorul diverselor materiale video, concepte relevante cu scopul dezvoltării competenței respective;
- Opțiuni: sunt prezentate exerciții interactive cu scopul de a procesa informațiile prezentate, fișe de lucru, diferite scenarii de analizat;
- Planifică: scopula acestui pas este de a transfera cunoștințele și abilitățile acumulate până în acest moment, în viața reală; adolescenții au ocazia de a-și face un plan de acțiune pe care îl vor pune în practică și vor reveni, ulterior, pe platformă pentru a completa ultimul pas;
- Evaluează: este o etapă de reflecție în care adolescentul analizează dificultățile întâmpinate de a-și pune planul în aplicare, utilitatea ideilor identificate în activități