Prezentare activități interactive 13-19 ani

Parcurgerea acestor activități interactive (module de intervenție) de către adolescent, pe cont propriu (în afara cabinetului psihologic) au ca scop dezvoltarea unui set de competențe socio-emoționale și a unui comportament de tip prevenție, facilitatea autocunoașterii și sprijinirea dezvoltării personale.

Modulele de intervenție vizează dezvoltarea a 8 competențe generale, împreună cu competențele specifice ale acestora:

  • Gestionarea propriilor reacții
  • Utilizarea unei tehnici de relaxare
  • Reglarea emoțiilor
  • Conștientizare de sine
  • Identificarea propriilor puncte tari și slabe
  • Identificarea propriilor trăsături de personalitate
  • Abilități de relționare
  • Gestionarea conflictelor
  • Construirea relațiilor pozitive
  • Luarea de decizii
  • Luarea deciziilor responsabile
  • Responsabilitate personală
  • Asumarea responsabilității
  • Gândirea optimistă
  • Încrederea în sine
  • Comportament orientat spre scop
  • Învățare autoreglată
  • Conștientizare socială
  • Înțelegerea perspectivei
  • Cooperare
  • Înțelegerea conflictelor

Structura activităților este realizată în 5 pași:

  • Stop: are rolul de a pregăti adolescentul pentru pașii următori, de relaxare și verificare a stării de moment, precum și de monitorizare a activității;
  • Conștientizează: este o etapă de psihoeducație, prin care, adolescenților, le sunt prezentate, cu ajutorul diverselor materiale video, concepte relevante cu scopul dezvoltării competenței respective;
  • Opțiuni: sunt prezentate exerciții interactive cu scopul de a procesa informațiile prezentate, fișe de lucru, diferite scenarii de analizat;
  • Planifică: scopula acestui pas este de a transfera cunoștințele și abilitățile acumulate până în acest moment, în viața reală; adolescenții au ocazia de a-și face un plan de acțiune pe care îl vor pune în practică și vor reveni, ulterior, pe platformă pentru a completa ultimul pas;
  • Evaluează: este o etapă de reflecție în care adolescentul analizează dificultățile întâmpinate de a-și pune planul în aplicare, utilitatea ideilor identificate în activități