Învățarea și strategiile ei

Ca elev, auzim adesea mesajul: ”Am de învățat pentru mâine!”, „Trebuie să învăț, am test!”, „Pune mâna și învață!”, însă, uneori, suntem absenți la lecția ”cum să învăț”.

Ca părinte, dorim să ne sprijinim copilul în tot procesul educațional. De multe ori, însă, nu reușim, nu identificăm strategia potrivită în acord cu nevoia acestuia, din diverse motive. Înscriem copilul la diferite sporturi, cursuri opționale, meditații la disciplinele de bază, însă ce facem dacă nevoia acestuia este alta?

Vrem să le dăm aripi, să zboare singuri la un moment dat, să semănăm foarea cunoașterii, să le insuflăm motivația pentru succes și reușite viitoare, să învețe din greșeli, să exploreze, să le înțelegem nevoile lor de învățare, să identificăm motivele și cauzele posibilului eșec școlar.
Care este legătura dintre strategiile de învățare, propria-mi dezvoltare și motivația pentru rezultate academice?

Învățarea reprezintă dobândirea de noi informații și forme de comportament ca urmare a repetării și exersării situațiilor. Este un ansamblu de acțiuni ce ne permite să ne dezvoltăm abilități, cunoștințe, reguli, valori, să evoluăm ca personalitate unică, să ne satisfacem nevoia de realizare.

Strategiile de învățare

Strategiile de învățare se referă la o serie de reguli, metode și principii pe care le folosim pentru a facilita învățarea. Este preferința noastră pentru metoda cu care învățăm care ne arată calea și modalitatea în care asimilăm informații noi sau facem corelări cu cele deja existente.

În general, avem nevoie să știm cum funcționăm pentru a eficientiza acțiunile, gândurile, comunicarea, relațiile noastre. Elevii au nevoie de procesul de autocunoaștere pentru a ști cum achiziționează și procesează o informație nouă, de ce abilități au nevoie pentru a învăța, cum să abordeze un test, cum să gestioneze anxietatea la teste, cum să își dezvolte abilităție de luare de notițe, cum să își gestioneze eficient timpul pentru studiu pentru a-și îmbunătăți rezultatele.

Desigur, modalitatea de studiu și culegerea rezultatelor au o strânsă legătură cu stima de sine a elevului.