Prezentare Program De Intervenție „dezvoltarea Strategiilor De Învățare”

Acest program de intervenție a fost gândit pentru a putea fi aplicat în două variante:

  • Varianata de grup – poate fi aplicată de cadre didactice sau psihologi în cadrul unui grup sau clase de elevi. Această variantă a programului poate fi parcursă fie online, prin intermediul modulelor interactive de pe platforma Cognikit, fie utilizând fișele pentru elevi și profesori. Aceste versiuni sunt echivalente, astfel încât specialistul să poată alege modalitatea de lucru potrivită pentru grupul de elevi cu care lucrează.
  • Varianta individuală – poate fi aplicată de către psiholog care lucrează individual cu elevul. Această varianta a programului poate fi parcursă online, prin intermediul modulelor interactive de pe platformă. Față de programul de grup, versiunea individuală este mai extinsă, cu scopul de a facilita aprofundarea cunoștințelor și a abilităților dezvoltate, precum și un proces de reflecție și monitorizare a progresului mai extins. În această versiune, elevul poate parcurge modulele:
  • În mod autonom – în acest caz, elevul parcurge câte un modul de pe platformă, în mod independent, în ritmul său propriu de lucru, fără intervenția psihologului.
  • Împreună cu psihologul – în cabinetul acestuia, modulele de intervenție fiind utilizate ca suport pentru activități și discuții.

Recomandare:

Programul de intervenție se poate administra distinct, ca program în sine, parcurgând toate modulele de intervenție, sau, după caz, în funcție de nevoi.

Recomandarea este ca aceste module de intervenție să fie utilizate în combinație cu chestionarul de evaluare a strategiilor de învățare și motivație școlară (SMALSI). Prin aplicarea SMALSI se poate evalua nivelul strategiilor de învățare, acestea putând fi remediate apoi specific, pe baza rezultatelor obținute, cu ajutorul modulelor interactive (întreg programul sau, după caz, doar acele module relevante).

Strategiile de studiu vizate:

Programul de intervenție „Dezvoltarea strategiilor de învățare” vizează dezvoltarea a 7 strategii de învățare – așa cum se vede în schema de mai jos.